Антоний, преподобный, Дымский

Антоний, преподобный, Дымский Антоний, преподобный, Дымский, родился в Великом Новгороде, в конце XII века, преставился 24-го июня 1224 г.

Воспитанный в благочестивой семье, Антоний рано почувствовал влечение к уединенно-аскетической жизни и обратился с просьбою к преподобному Варлааму, основателю новгородского Хутынского монастыря принять его в число своих учеников.

Благочестивый старец, видя в Антонии добрые задатки, исполнил его желание, и молодой инок скоро превзошел в монашеских подвигах остальную монастырскую братию. Его поразительное смирение и строгое воздержание приобрели ему общее доверие и любовь.

По нуждам церковным, братия общим советом посылала его в Царьград к вселенскому патриарху Афанасию. Пять лет потребовалось Антонию для выполнения этого трудного послушания. Благополучно возвратившись из Царьграда, Антоний вскоре занял место настоятеля Хутынского монастыря, вместо скончавшегося преподобного Варлаама, успевшего пред своею смертью благословить на настоятельство любимого своего ученика. Но недолго оставался Антоний в Хутыни.

Избегая людской славы, он оставил тайно обитель и на берегу Дымского озера (в 15 вер. от города Тихвина) поселился в пещере. Однако, слава о подвигах нового пустынножителя скоро распространилась, к нему стало собираться много народа и здесь, с разрешения Великого князя Александра Невского, основана была обитель, где Антоний и скончался.

В 1330 г. обретены его мощи, которые стояли в храме открыто до нашествия на этот край полчищ татарского хана Едигея. Обитель была сожжена в 1409 г., когда братия, оберегая их от поругания, скрыла в земле. С тех пор мощи Антония находятся под спудом.

Дымский монастырь подвергался опустошению и разорению еще в 1613 г. от шведов. Память Антония местно чтится 17-го января.

Наибольшее порушение получил при власти «прогрессивных» большевиков, накануне 1917 года в Дымском монастыре подвизалось 55 насельников. В 1919 году монастырь был упразднен.

Местные жители до сих пор передают рассказ о том, как из Тихвина был прислан броневик, с которого «пламенные революционеры» объявили о закрытии обители, увековечив свой «подвиг» переименованием этого места в поселок «Красный броневик».

В 1921 году уездный собес разместил в монастырских помещениях «Приют для калек и престарелых». В 1929 году в Дымском монастыре была образована коммуна по производству кирпича с тем же названием — «Красный броневик». Однако «производство», как вскоре оказалось, состояло в разборке монастырских стен и башен на кирпичи для продажи. В результате «производства кирпича» были постепенно разобраны практически все монастырские строения.

Троицкий собор упоминается как действующий еще в 1931 году в качестве приходского храма. Сюда приезжали богомольцы из г. Тихвина, когда в городе были закрыты все церкви.

В конце XX века Дымский монастырь представлял из себя жалкое зрелище: ни храмов, ни монастырских врат, ни стен. К началу 1990-х годов на монастырском холме от комплекса монастыря сохранились: остов четырёхъярусной соборной колокольни с зияющими проемами для звона, пустующий игуменский двухэтажный корпус (1846 год), двухэтажный корпус странноприимного дома (1867 год), здание церковно-приходского училища, несколько деревянных хозяйственных монастырских построек. Древнейший монастырь Петербургской епархии был разрушен практически до основания.

О святителе Антонии читайте в Житиях:

Память преподобного Антония Дымского, свт. Филарета Черниговского

Память преподобного Антония Дымского, иером. Макария Симонопетрского

Тропарь, глас 4

Доброде́телей ревни́телю,/ пусты́нный жи́тель,/ подви́жник ве́ры Христа́ Бо́га на́шего,/ поще́нием и труды́ умертви́вый плотска́я вожделе́ния,/ тезоимени́те вели́кому Анто́нию,/ его́же житию́ поревнова́л еси́/ и во его́же и́мя Боже́ственный храм воздви́гл еси́,/ ку́пно с ним, преподо́бне Анто́ние, моли́ Спаси́теля всех,/ да и нас сотвори́т победи́тели плотски́х похоте́й/ и хра́мы Ду́ха Свята́го,// по вели́цей Его́ ми́лости.

Перевод: Добродетелей ревнитель, пустынный житель, подвижник веры во Христа Бога нашего, пощением и трудами умертвивший плотские вожделения, одноименный с Антонием Великим, его житию ты подражал и в его же имя воздвиг Божественный храм, вместе с ним, преподобный Антоний, моли Спасителя всех, да и нас сделает победителями плотских похотей и храмами Святого Духа по великой Его милости.

Кондак, глас 6

Све́рстник и подража́тель преподо́бному Варлаа́му,/ послуша́ние к нему́ и́стинное стяжа́в,/ досто́ин яви́лся еси́ ему́ прее́мник,/ упа́сши до вре́мене ста́до его́,/ доброде́телем же его поревнова́в,/ в ту́южде ме́ру во́зраста дости́гл еси́,/ безмо́лвие пусты́нное возлюби́в,/ и уго́ден Го́сподеви показа́лся еси́,/ первонача́льник быв пусты́ни при е́зере Ды́мском:/ тем ти вопие́м:/ с преподо́бным Варлаа́мом, о́тче Анто́ние, моли́ о нас Бо́га,/ да даст нам та́кожде угоди́ти Ему́, я́коже и ты,// о́бразе послуша́ния и безмо́лвия ти́хий рачи́телю.

Перевод: Равный по духу последователь предобного Варлаама, обретя истинное послушание ему, ты явился достойным ему преемником, ты пас до времени стадо его, добродетелям же его поревновав, ты достиг той же меры возраста и, возлюбив пустынное безмолвие, явился угоден Господу, стал первоначальником пустыни у озера Дымского, потому взываем к тебе: «С преподобным Варлаамом, отче Антоний, моли о нас Бога, да даст нам также угодить Ему, как и ты, образ послушания и безмолвия кроткий любитель».

Молитва

О, па́стырю до́брый, учи́телю и наста́вниче наш, и святы́я оби́тели Ды́мския нача́льниче, преподо́бный о́тче Анто́ние! Мо́лим тя усе́рдно. Ты, я́ко име́я дерзнове́ние ко Влады́це Христу́ и ко Пречи́стей Его́ Ма́тери, бу́ди о нас недосто́йных, и́же с ве́рою притека́ющих к тебе́, хода́тай и моли́твенник те́плый, заступа́я нас от вся́ких бед и напа́стей, да твои́ми моли́твами и предста́тельством пребу́дем невреди́ми от враго́в на́ших ви́димых и неви́димых. Моли́ милосе́рдие Его́, е́же спасти́ нас от прегреше́ний на́ших, и́миже весть судьба́ми. Моли́ бла́гость Его́, е́же ми́лостив подава́ти нам и всему́ ми́ру потре́бная. Моли́ся Даю́щему всем мир: ниспосла́ти мир Це́рквам, собира́я расточе́нныя во еди́но, сохрани́ти страну́ на́шу в ми́ре и тишине́ и вся́кому ве́рному в до́ме и на пути́ и повсю́ду дни бла́ги и безмяте́жны дарова́ти, умири́ти жизнь на́шу, поми́ловати нас, предстоя́щих зде и за благосло́вною вино́ю отше́дших оте́ц и бра́тий на́ших, и весь мир, и спасти́ ду́ши на́ша, да вы́ну сла́вим, хва́лим, пое́м и велича́ем пречестно́е и великоле́пое и́мя Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Акафист святому преподобному Антонию, игумену Дымскому, чудотворцу

Кондак 1

Избраннаго воина Христа Бога нашего преподобнаго Антония песньми почтим, яко победителя мирских соблазнов и плотских похотей и ухищрений диавольских, во стране нашей дивно явльшагося, зовуще ему:

Радуйся, Антоние, подвижниче Христов всечестне.

Икос 1

Ангел нравом явился еси, преподобне отче Антоние, во днех жития своего на земли: темже ныне блаженствуеши на небесех с лики ангельскими, от бренных же уст наших приемлеши песнь хвалебную:

Радуйся, ангелов ревностный подражателю.

Радуйся, ангельский достойно носивый образ.

Радуйся, ангелов сомолитвенниче неусыпаемый.

Радуйся, со ангелы непрестанно Господа славословивый.

Радуйся, ангельский нрав стяжавый.

Радуйся, на земли ангельски поживый.

Радуйся, чистотою ангельскую облекийся.

Радуйся, ангельскую кротость ко всем показавый.

Радуйся, ангелов собеседниче.

Радуйся, монахом наставниче ангельскаго жития.

Радуйся, гражданине небесный.

Радуйся, Антоние, подвижниче Христов всечестне.

Кондак 2

Видевше дивное житие твое сожившии тебе братия прославляху о тебе Господа, и мы, слышаще подвиги твоя, видяще же чудеса, имиже прослави Бог нетленное тело твое, воспеваем дивному во святых Богови: Аллилуиа.

Икос 2

Разум вещей божественных стяжал еси труды многими, преподобне отче Антоние, в сладость души твоея и во спасение вечное твоего стада, с нимже вопием ти:

Радуйся, воине Христов, многи труды подъявый.

Радуйся, в подвизе тяжцем потрудивыйся.

Радуйся, в бдении и посте искусивыйся.

Радуйся, в подвизе молитвы преуспевый.

Радуйся, труды рук своих тело укрепивый на служение Богу.

Радуйся, нозе свои освятивый путешествием долгим по спасительному послушанию.

Радуйся, главе твоей подвигом венец славы исходатайствовавый.

Радуйся, очи свои к лицезрению Божию слезами чистыми омывый.

Радуйся, душу твою страхом Божиим украсивый.

Радуйся, ум твой в небесная вперивый.

Радуйся, сердце твое от всякаго злаго помышления очистивый.

Радуйся, Антоние, подвижниче Христов всечестне.

Кондак 3

Силою благодати Божия облекаемь, терпеливо подъял еси благое иго Христово и очистив себе в сосуд Божий благоизбранен, неуклонно взирал еси к обителем небесным и горняя мудрствовал еси, вопия в веселии сердца Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имея неусыпное попечение о спасении ввереннаго тебе от Бога стада, преподобне отче Антоние, непрестанно учил еси е пути спасительному, подавая собою пример благочестия; сего ради вопием ти:

Радуйся, вместилище добродетелей, путь спасения многим показавый.

Радуйся, святыни жилище, многи ко Господу приведый.

Радуйся, мечу Божий грехи посекий, погубляющыя душы.

Радуйся, светильниче, путь правый стаду твоему предъуказавый.

Радуйся, кормчию, многи к пристанищу вечнаго блаженства управивый.

Радуйся, споборниче благодати Божия, мнози из уст адовых исхитивый.

Радуйся, наставниче монахов, спасительным добродетелем их научивый.

Радуйся, незлобию их наставивый.

Радуйся, воздержания учителю.

Радуйся, незлобия наставниче.

Радуйся, смирения показавый образ.

Радуйся, Антоние, подвижниче Христов всечестне.

Кондак 4

Буря помышлений лукавых не смути тебе, преподобне отче Антоние, волны мирских соблазнов не поколебаша храмины твоея, противу же козней диавольских устоял еси, утвержден на незыблемом камени, всегда поя в сердцы твоем Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше иноцы обители преподобнаго Варлаама внезапное изшествие твое, преподобне отче, зело печалию объяти быша, но и их ради любве не оставил еси твоего намерения, образ ревности Божия и пустыннолюбия во спасение всем показуя; темже вопием ти:

Радуйся, ревнителю жития богоугоднаго.

Радуйся, истинный поклонниче Господень, вся ради Христа тщету вменивый.

Радуйся, верный служителю Господа всяческих, Ему Единому послуживый.

Радуйся, блаженнейший последователю Господа Иисуса, Его Единаго возлюбивый.

Радуйся, пустынных жителю, пустыню паче всего предъизбравый.

Радуйся, блаженство пустынножития уразумевый.

Радуйся, яко в пустыни весь разум твой к Единому Богу вперил еси.

Радуйся, яко навыкл еси богоприятной молитве, непрестанно в ней Богу собеседовав.

Радуйся, пустыни украшение доброе.

Радуйся, древних пустынников верный подражателю.

Радуйся, истиннаго духа пустынножительства наставниче всем.

Радуйся, Антоние, подвижниче Христов всечестне.

Кондак 5

Боготечная звезда явился еси преподобне отче, протекши путь жития твоего, приведший тя к Богу, Егоже заповедем верно последовал еси, руководя купно с собою стадо твое к обителем небесным, идеже песнь воспеваеши Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше тя отходяща в путь дальний по послушанию старчу, собратия твои тебе дивляхуся; мы же воспоминающе твое послушание, благословением Божиим осененное, воспеваем ти:

Радуйся, истинный трудниче Божий, вся обеты твоя всецело совершивый.

Радуйся, совершенства подвижническаго достигнувый благодатию Божиею.

Радуйся, волю свою смиривый до конца.

Радуйся, в истинную свободу чад Божиих послушанием твоим предъуспевый.

Радуйся, совершенную власть над помыслы своими стяжавый.

Радуйся, всякое сомнение от души твоея отгнавый.

Радуйся, ради послушания Божия труда великаго не устрашивыйся.

Радуйся, в путь твой дальний потекий.

Радуйся, терпение твое до конца соблюдый.

Радуйся, вся скорби долгаго путьшествия благодушно подъявый.

Радуйся, послушниче истинный, волю настоятеля своего верно совершивый.

Радуйся, Антоние, подвижниче Христов всечестне.

Кондак 6

Проповедник явился еси добродетелей жития христианскаго, благоподражательным примером твоим, во еже всем ведущым Бога и подвизающымся во всем житии, достойно возсылати Ему честь и хвалу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия в души твоей свет истиннаго боговедения, озаряя душы твоих, преподобне отче, почитателей и возбуждая пети тебе:

Радуйся, Единаго Истиннаго Бога верный поклонниче.

Радуйся, Отца нашего, иже на Небесех, в житии твоем прославивый.

Радуйся, Единароднаго Сына Божия, нас ради воплощеннаго, верно исповедавый.

Радуйся, Святому Духу верно покланявыйся.

Радуйся, к истинной лозе прилепивыйся верою.

Радуйся, божественнаго смирения и терпения подражателю.

Радуйся, язв и болезней искупительных причастниче.

Радуйся, крестнаго подвига Христова последователю.

Радуйся, обитель дарований благодати Духа Святаго явивыйся.

Радуйся, живый храм Духа Божия бывый.

Радуйся, Антоние, подвижниче Христов всечестне.

Кондак 7

Хотя принести себе жертву живу, святу, благоугодну Господеви, всего себе закону Божию повинул еси и от всякия скверны плоти и духа постом и молитвою очистил еси, от чистых устен и сердца воспевая Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новаго, достойне древних подвизавшагося, подражателя видим тя преподобне отче, Пречистыя Девы: темже, чтя подвиг девства твоего, воспеваем ти:

Радуйся, Пренепорочныя Девы последователю.

Радуйся, подвижниче совершеннаго целомудрия.

Радуйся, друже Христов, Ему единому прилепивыйся.

Радуйся, подобниче Павлу, чистоту души и тела паче всего возлюбивый.

Радуйся, от юности победивый страсти.

Радуйся, неосквернены прочее соблюдый чувства душевная же и телесная.

Радуйся, во плоти яко безплотный поживый.

Радуйся, плоть твою смиривый.

Радуйся, трудом богомыслия непрестающаго уцеломудривый душу.

Радуйся, телесным изнурением обуздавый вожделения.

Радуйся, сотрудниче и сонаследниче возлюбленнаго ученика Христова.

Радуйся, Антоние, подвижниче Христов всечестне.

Кондак 8

Странное неверующым трудническое житие твое, преподобне Антоние, чудно является во очию нашею: зрим бо в тебе истиннаго раба страдавшаго Владыки твари, Емуже с тобою вопием: Аллилуиа.

Икос 8

Всего себе предав Богу, всякое попечение житейское отложил еси в житии твоем, преподобне отче Антоние; темже Господь, на Негоже всю печаль свою возвергл еси, препита тя, мы же нищету твою чтуще, зовем ти:

Радуйся, нищеты спасительныя ревнителю.

Радуйся, нестяжания образе.

Радуйся, человече Божий, ради любве Божия всякое земное пристрастие отсекнувый.

Радуйся, обителе мудрости христианския, тщету благ мирских рано уразумевый.

Радуйся, подвижниче истинный, всякаго любовещнаго желания уклонивыйся.

Радуйся, от лести богатства ограждей себе нищетою вольною.

Радуйся, от благ мирских ни единым же наслаждейся в житии твоем.

Радуйся, вместо земных сокровищ нищетою собравый себе на небеси вечное сокровище.

Радуйся, и в богатстве добрых дел соблюдый себе нища духом.

Радуйся, нищеты Христовы подражателю.

Радуйся, нищеты Предтечевой и Павловой и Антониевой соучастниче.

Радуйся, Антоние, подвижниче Христов всечестне.

Кондак 9

Всеми добродетельми иноческими украсился еси, преподобне отче Антоние, усердно послужив в житии Христу Богу, Емуже ныне с лики небесными радостно вопиеши: Аллилуиа.

Икос 9

Ветия богомудрый явился еси, преподобне отче Антоние, не словесы красноглаголивыми, но беседою кроткою, паче же своим преподобным житием поучил еси стадо твое житию постническому, темже вопием ти:

Радуйся, подвижниче Божий, постничество возлюбивый.

Радуйся, от юности труд жития постническаго подъемый.

Радуйся, в постничестве всегда твердо подвизавыйся.

Радуйся, Предтечеву постничеству истинно поревновавый.

Радуйся, всякую земную сладость ради небесных презревый.

Радуйся, истинным воздержанием плоть к служению духу приучивый.

Радуйся, духовным воздержанием обуздавый своевольная чувства.

Радуйся, постоянным бодрствованием смиривый воображение.

Радуйся, всегдашним попечением ослабивый кичения разума.

Радуйся, поучением в заповедех Господних в Господе утвердивый весь свой помысл.

Радуйся, спасительнаго постничества верный тружниче и наставниче.

Радуйся, Антоние, подвижниче Христов всечестне.

Кондак 10

Спасти хотя душу твою, презрел еси суетное попечение о плотстем покои, но умерщвляя тело свое и порабощая, духом выну работал еси Господеви, в молитве не изнемогая и всегда вопия Ему: Аллилуиа.

Икос 10

Стена был еси крепкая стаду твоему, еже упасл еси, богомудре, преподобне отче Антоние; темже воспеваем ти, глаголюще:

Радуйся, угодниче Божий, к себе и своему стаду привлекий благодать Божию.

Радуйся, молитвенниче теплый к Богу.

Радуйся, смирения учителю.

Радуйся, самоотвержения наставниче.

Радуйся, бдения и молитвы образе.

Радуйся, воине Христов, к миру и духовом поднебесным брань благоуспешно совершивый и других наставивый.

Радуйся, смиренномудрия обителе.

Радуйся, незлобия жилище.

Радуйся, мудрости христианския вместилище.

Радуйся, кротости пастырския правило.

Радуйся, верный слуго Божий, ревностию Божиею распаливыйся.

Радуйся, Антоние, подвижниче Христов всечестне.

Кондак 11

Пение неумолкаемое приносил еси Троице в земнем житии твоем, темже сподобился еси по успении твоем счислитися лику ангельскому, выну вопиющему Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светозарно житие твое, преподобне отче, блаженно успение и светла память твоя, юже ублажающе, вопием ти:

Рaдуйся, во всeм житии твоeм Бога прослaвивый.

Радуйся, подвигом добрым славу вечную себе исходатайствовавый.

Радуйся, со апостолом смерть себе приобретение вменивый.

Радуйся, ради Христа по вся дни умиравый.

Радуйся, кончину мирную молитвами себе испросивый.

Радуйся, к преселению в обители небесныя всецело себе уготовивый.

Радуйся, и успением твоим мирным Бога прославивый.

Радуйся, до конца верно претерпевый и конец достоин получивый.

Радуйся, вечную память себе стяжавый.

Радуйся, на Небеси прославляемый.

Радуйся, на земли достойно ублажаемый.

Радуйся, Антоние, подвижниче Христов всечестне.

Кондак 12

Благодать дадеся тебе, преподобне отче, недуги исцеляти и от скорбей свобождати: темже ублажающе память твою, вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще твоя чудеса, ублажаем память твою, преподобне отче Антоние, воспевающе ти:

Радуйся, яко Богу совершенно угодил еси.

Радуйся, яко венец безсмертия и нетления стяжал еси.

Радуйся, наслаждения райския жизни сподобивыйся.

Радуйся, сонаследниче Христов по Апостолу, светлых обителей в дому Отца Небеснаго достигнувый.

Радуйся, дарование чудес приемый.

Радуйся, верных заступник верный явивыйся.

Радуйся, больных целителю.

Радуйся, скорбных утешителю.

Радуйся, немощных помощниче.

Радуйся, страждущих защитниче.

Радуйся, о всех нас ходатаю теплый.

Радуйся, Антоние, подвижниче Христов всечестне.

Кондак 13

О великий чудотворче, подвижниче Христов всечестне, преподобне отче Антоние, приими убогое пение от нас недостойных, чтущих память твою, и избави нас молитвами твоими от бед настоящих, паче же от вечныя смерти, да достигнув обителей небесных и мы с тобою и всеми святыми воспевати будем Богу вечно: Аллилуиа.

[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]

Икос 1

Ангел нравом явился еси, преподобне отче Антоние, во днех жития своего на земли: темже ныне блаженствуеши на небесех с лики ангельскими, от бренных же уст наших приемлеши песнь хвалебную:

Радуйся, ангелов ревностный подражателю.

Радуйся, ангельский достойно носивый образ.

Радуйся, ангелов сомолитвенниче неусыпаемый.

Радуйся, со ангелы непрестанно Господа славословивый.

Радуйся, ангельский нрав стяжавый.

Радуйся, на земли ангельски поживый.

Радуйся, чистотою ангельскую облекийся.

Радуйся, ангельскую кротость ко всем показавый.

Радуйся, ангелов собеседниче.

Радуйся, монахом наставниче ангельскаго жития.

Радуйся, гражданине небесный.

Радуйся, Антоние, подвижниче Христов всечестне.

Кондак 1

Избраннаго воина Христа Бога нашего преподобнаго Антония песньми почтим, яко победителя мирских соблазнов и плотских похотей и ухищрений диавольских, во стране нашей дивно явльшагося, зовуще ему:

Радуйся, Антоние, подвижниче Христов всечестне.

Молитва преподобному Антонию Дымскому

О пастырю добрый, наставниче наш и святыя сея обители Дымския начальниче, преподобне отче Антоние! Яко имеяй дерзновение ко Владыце Христу и ко Пречистей Его Матери, буди о нас недостойных, во святей твоей обители живущих и о всех с верою к раце мощей твоих отвсюду притекающих молитвенник теплый, заступая нас от всяких бед и напастей, да твоими молитвами невредими от враг видимых и невидимых пребудем. Моли милосердие Божие, да спасет нас от прегрешений наших, имиже весть судьбами. Моли благость Его, еже милостивно обители сей и всему миру потребная подавати. Молися Дающему всем, яко страждущую страну Российскую от лютых безбожник и власти их да свободит, и да возставит православных правителей: верных рабов Его, в скорби и печали день и нощь вопиющих к Нему, многоболезный вопль да услышит и да изведет от погибели живот наш. И моли всякому верному в доме и на пути и повсюду дни благи и безмятежны даровати: жизнь нашу умирити; и вся люди помиловати, якоже зде предстоящыя, тако и благословною виною отшедыя отцы и братию нашу, и спасти душы наша, да непрестанно славим, хвалим, поем и величаем пречестное и великолепое имя Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Канон преподобному Антонию, игумену Дымскому, чудотворцу

Минея, 17 Января, Канон

Глас 2

Песнь 1

Ирмос: Гряди́те, лю́дие, пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу, разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския, я́ко просла́вися.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.

Зело́ че́стни на́м дру́зи Твои́, Ди́вне во святы́х Го́споди, те́мже Тебе́ воспева́юще и пою́ще в сердца́х свои́х, и и́х в пе́снех моле́бных восхваля́ем, Тя́ сла́вяще, прославля́ющаго святы́х Свои́х.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.

Пе́ние моле́бное усе́рдно приношу́ тебе́, о́тче богому́дре Анто́ние, моли́твами твои́ми помози́ ми́ досто́йно воспе́ти твоя́ по́двиги.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Всегда́шним к Бо́гу раче́нием и отверже́нием пло́ти и ми́ра, о́тче Анто́ние, Го́споду ве́рно послужи́л еси́, те́мже и досто́ин яви́лся еси́ услы́шати возжеле́нный гла́с Его́: благи́й ра́бе и ве́рный, вни́ди в ра́дость Го́спода твоего́.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Мои́х прегреше́ний, Влады́чице, плени́цы расто́ргни и томя́щий мя́ гре́х, Присноде́во, низложи́, я́ко да воспева́ю Тя́ всегда́, Всенепоро́чная, Тобо́ю спаса́емь.

Песнь 3

Ирмос: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́бося ду́х мо́й, внегда́ пе́ти: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.

Просвети́ся све́т тво́й, преблаже́нне, пред челове́ки, те́мже, почита́юще до́брое житие́ твое́, сла́вим Отца́ на́шего, И́же на небесе́х, и тя́ по до́лгу велича́ем.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.

Плотска́го жела́ния, преподо́бне, отве́ргся и земны́я сла́вы и вражде́бныя Бо́гу дру́жбы с ми́ром оша́явся, и все́х во́лею отщети́лся еси́, и Христа́, Еди́наго все́х Спаси́теля, приобре́л еси́.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Прозре́в бу́дущая воздая́ния, зде́ маловре́менная, я́ко су́етная, о́тче, оста́вил еси́, сего́ ра́ди сугу́бая воздая́ния восприя́л еси́ во дво́рех небе́сных.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.
Ами́нь.

Богородичен: Благоутро́бием Твои́м, Богороди́тельнице, вся́каго мя́ изми́ осужде́ния, к Тебе́ прибега́ющаго, и Тебе́ припа́дающа, и призыва́юща Твою́ по́мощь.

Седален, глас 4

Гряду́щаго гра́да взыску́я, ми́ра красоту́ и я́же в не́м тле́нная ни во что́же вмени́л еси́, блаже́нне, в пусты́ню безмо́лвия всели́вся, те́мже ны́не гра́да небе́снаго показа́лся еси́ граждани́н, в не́мже помяни́ и на́с, недосто́йных, ве́рно почита́ющих тя́.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.
Ами́нь.

Богородичен: Мно́жества скве́рных помышле́ний, смуща́ющих ум мой,/ и вожделе́ний стра́стных, вою́ющих на мою́ ду́шу,/ кто исчи́слити мо́жет, Пренепоро́чная?/ возста́ния же и озлобле́ния неви́димых враго́в мои́х кто испове́сть?/ Но Твои́ми моли́твами, Блага́я,/ от всех сих заступи́ мя и избавле́ние да́руй.

Песнь 4

Ирмос: Пою́ Тя́, слу́хом бо, Го́споди, услы́шах и ужасо́хся: до мене́ бо и́деши, мене́ ища́, заблу́ждшаго. Те́м мно́гое Твое́ снизхожде́ние, е́же на мя́, прославля́ю, Многоми́лостиве.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.

Ты́ с чудотво́рцем Варлаа́мом, ны́не предстоя́ престо́лу Бо́жию, умоля́еши Бо́га о святе́й оби́тели, утвержде́нной рука́ми твои́ми, не отступа́я от на́с ду́хом свои́м, но при́сно огражда́я на́с моли́твами твои́ми.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.

Благо́е послуша́ние яви́л еси́ блаже́нному Варлаа́му, наста́внику твоему́, на́м оста́вль о́браз и́стиннаго мона́шескаго жития́, в не́мже утвержда́й на́с моли́твами твои́ми.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Зи́му и ва́р терпе́нием твои́м победи́л еси́, блаже́нне, и теплоту́ бо ве́ры и любве́ стяжа́л еси́, ея́же и на́м испроси́ у Го́спода моли́твами твои́ми.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Поми́луй, еди́на Богома́ти, поми́луй и сохрани́ ду́шу мою́ окая́нную, потопля́емую от бесо́в лука́выми де́лы и страстьми́, и пре́жде исхо́да моего́ сию́ очи́стити помози́.

Песнь 5

Ирмос: Хода́тай Бо́гу и челове́ком бы́л еси́, Христе́ Бо́же: Тобо́ю бо, Влады́ко, к Светонача́льнику, Отцу́ Твоему́, от но́щи неве́дения приведе́ние и́мамы.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.

Не устраши́ тебе́, преподо́бне, долгота́ жесто́каго пути́, в о́нь же поше́л еси́, посыла́емь от преподо́бнаго Варлаа́ма, ниже́ уклони́лся еси́ от те́снаго пути́, вводя́ща в живо́т, в о́нь же вступи́л еси́, призыва́емь от Бо́га, те́мже досто́йно вше́л еси́ во дворы́ Госпо́дни послуша́нием и терпе́нием.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.

Кра́йнею не́навистию возненави́дел еси́, о́тче, тщесла́вия и мирски́я молвы́, пу́ть пра́вый позна́в, его́же вожделе́л еси́ уедине́ния ра́ди и безмо́лвия, и дости́гл еси́ духо́вныя ра́дости и ве́чнаго весе́лия.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Упова́нием бу́дущих бла́г, блаже́нне, укрепля́емь, плотско́е стремле́ние обузда́л еси́, своея́ пло́ти, о́тче, вра́г неми́лостив бы́л еси́, нетле́ние е́й хода́тайствуя.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Упова́ние мое́ Ты́ еси́, Пречи́стая, спасе́ние и похвала́, те́мже прибега́ю к покро́ву Твоему́, не гнуша́йся мене́, грехи́ мно́гими и скорбьми́ ны́не поглоще́ннаго, но, предвари́в, спаси́ мя́.

Песнь 6

Ирмос: Гла́с глаго́л моле́бных от боле́зненныя, Влады́ко, души́ услы́шав, от лю́тых мя́ изба́ви: еди́н бо еси́ на́шего спасе́ния вино́вен.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.

Но́щию, я́ко дне́м, бде́л еси́ и в житии́ свое́м не да́л еси́ сна́ очи́ма твои́ма, ни ве́ждома дрема́ния, до́ндеже сподо́бился еси́ ви́дети пра́ведных селе́ния, я́же угото́ва Бо́г лю́бящим Его́.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.

От младе́нчества возлюби́в Бо́га, младе́нческое незло́бие и чистоту́ стяжа́л еси́, и сего́ ра́ди позна́л еси́ та́йны Бо́жия, открыва́емыя младе́нцем, и угото́ванное и́м Ца́рство небе́сное насле́довал еси́.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Ра́ди безмо́лвия удали́лся еси́, преподо́бне, в пусты́ню, ча́я Бо́га, спаса́ющаго тя́ от малоду́шия и от бу́ри, и отту́ду ко гра́ду небе́сному преше́л еси́, иде́же е́сть благоугоди́вших Бо́гу жили́ще.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Красоту́ мя́ ви́дети сподо́би сла́вы Твоея́, егда́ от пло́ти моея́ и́мам разлучи́тися, я́ко утвержде́ние мое́ еси́, Влады́чице, сла́ва и весе́лие.

Кондак, глас 6

Све́рстник и подража́тель преподо́бному Варлаа́му, послуша́ние к нему́ и́стинное стяжа́в, досто́ин яви́лся ему́ прее́мник, упа́сши до вре́мене ста́до его́, доброде́телем же его́ поревнова́в, в ту́южде ме́ру во́зраста дости́гл еси́, безмо́лвие пусты́нное возлюби́в, и уго́ден Го́сподеви показа́лся еси́, первонача́льник бы́в пусты́ни при е́зере Ды́мском, те́м ти́ вопие́м: с преподо́бным Варлаа́мом, о́тче Анто́ние, моли́ о на́с Бо́га, да да́ст на́м та́кожде угоди́ти Ему́, я́коже и ты́, о́бразе послуша́ния и безмо́лвия ти́хий рачи́телю.

Икос

Ева́нгельскому словеси́ ра́достною душе́ю вня́л еси́, преподо́бне, душе́вный ра́зум впери́в к И́стинному Све́ту, душетле́нныя стра́сти до конца́ потреби́л еси́, смире́нным и безмо́лвным житие́м преди́вен бы́вый; сего́ ра́ди и пусты́ни первонача́льник яви́лся еси́, о́тче, к высоте́ го́рней сию́ управля́я, и те́пл хода́тай к Бо́гу о на́с показа́лся еси́, Его́же моли́ дарова́ти все́м на́м досто́йно послужи́ти Ему́, подо́бно тебе́, о́бразе послуша́ния и безмо́лвия ти́хий рачи́телю.

Песнь 7

Ирмос: Те́лу злато́му прему́дрыя де́ти не послужи́ша, и в пла́мень са́ми поидо́ша, и бо́ги и́х обруга́ша, среди́ пла́мене возопи́ша и ороси́ я́ а́нгел: услы́шася уже́ у́ст ва́ших моли́тва.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.

Ни́щь ду́хом, по словеси́ Госпо́дню, бога́тство доброде́телей стяжа́л еси́, и́миже угоди́л еси́ Го́сподеви и Ца́рство небе́сное унасле́довал еси́.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.

Блаже́нства небе́снаго сподо́бился еси́, Анто́ние богому́дре, ти́х и пра́веден бы́в, кро́тости же ра́ди и сле́з неоску́днаго то́ка насле́дил еси́ зе́млю кро́тких и та́мо вкуша́еши ве́чнаго утеше́ния.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Анто́ния Вели́каго предста́тельству себе́ и ста́до свое́ вручи́л еси́, созда́в хра́м во и́мя его́, и а́нгельскому житию́ его́ поревнова́л еси́, те́мже и ча́сть его́ насле́довал еси́, ра́дуяся с ни́м в Ца́рствии небе́сном.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Я́ко разбо́йник, взыва́ю Ти́: помяни́ мя́, Человеколю́бче; пла́чу, я́ко блудни́ца, и вопию́: ка́ющагося приими́ мя́, отча́яннаго, Богоро́дицы ра́ди, Многоми́лостиве.

Песнь 8

Ирмос: О подо́бии зла́те небре́гше, треблаже́ннии ю́ноши, неизме́нный и живы́й Бо́жий о́браз ви́девше, среди́ огня́ воспева́ху: осуществова́нная да пое́т Го́спода вся́ тва́рь и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.

В безмо́лвии и кро́тости препроводи́л еси́ жи́знь свою́, о́тче, земна́я ра́ди небе́сных отве́ргнув, нетле́нная тле́нными искупи́в, те́м ны́не со все́ми, благоугоди́вшими Бо́гу, пое́ши и превозно́сиши Го́спода во вся́ ве́ки.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.

От страсте́й тиме́ния чи́ста тя́ обре́т, Всесвяты́й Ду́х всели́ся в тя́, те́мже и чуде́с дарова́ния тебе́ да́рует, Еди́н Сы́й ди́вный во святы́х Свои́х Бо́г на́ш, сла́вимый во ве́ки.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Не иски́й сла́вы челове́ческия, в пусты́ни скры́л еси́ до́блести твоя́, но не утаи́ся све́т доброде́телей твои́х, прославля́ющ Бо́га и ве́рных возбужда́ющ хвали́ти и превозноси́ти Его́, Хва́льнаго и Препросла́вленнаго, во вся́ ве́ки.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Наляцы́ и ца́рствуй, Иису́се, Царю́ ца́рствующих, Сы́не Бо́жий, правосла́вным царе́м на́шим спобо́рствуя и все́х окормля́я к Ца́рству безконе́чныя Твоея́ сла́вы моли́твами Ро́ждшия Тя́ неизрече́нно.

Песнь 9

Ирмос: От Бо́га Бо́га Сло́ва, неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма, я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те, от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося на́с ра́ди, ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.

Оби́тель Пресвята́го Ду́ха, о Анто́ние, бы́л еси́, укра́шен разли́чными доброде́тельми, те́мже ны́не источа́еши ве́рным исцеле́ния, я́ко сосу́д благода́ти Бо́жия избра́нный.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.

Све́тлостию подвиго́в богоприя́тных просия́л еси́, о́тче, и восприя́л еси́ благода́ть моли́тися о на́с, вспомоществу́я ве́рным в по́двиге спасе́ния, я́ко сосу́д благода́ти Бо́жия избра́нный.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

О на́с моле́ние ко Влады́це Христу́, о́тче Анто́ние, не преста́й простира́ти, я́ко оте́ц чадолюби́вый, и помога́я на́м, прибега́ющим к тебе́ и чту́щим тя́, я́ко сосу́д благода́ти Бо́жия избра́нный.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Пощади́ мя́, Го́споди, пощади́, егда́ прии́деши суди́ти ми́ру, и не осуди́ мене́ по дело́м мои́м, но ми́лостию Твое́ю спаси́ мя́ моли́твами Пречи́стыя Богоро́дицы и все́х святы́х, от ве́ка Тебе́ благоугоди́вших.

Светилен

Процве́л еси́, я́ко фи́никс Дави́дски, о́тче, и оби́тель яви́лся еси́ Ду́ха Пресвята́го, И́же сла́вна тя́ ве́рным показа́, Ему́же о на́с непреста́нно моли́ся, почита́ющих ве́рою пречестну́ю па́мять твою́, преподо́бне Анто́ние.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Тя пе́сньми немо́лчными ублажа́ем, Де́во,/ преподо́бных сла́во и утвержде́ние/ и всех ве́рных упова́ние и похвало́.

Источник священных текстов сайт: Паломничество в Ленинградскую область, Антониево-Дымский мужской монастырь – Азбука паломника


Ссылка на статью "Антоний, преподобный, Дымский"

Ссылки на статьи той же тематики ...

  • - Агапит, преподобный Печерский, врач
  • - Александр, преподобный, Свирский
  • - Давид, преподобный Серпуховский
  • - Веселовский Антоний Андреевич, генерал-лейтенант
  • - Александр, преподобный, Ошевенский
  • - Досифей, преподобный псковский
  • - Пахомий, преподобный Нерехтский
  • - Даниил, Шужгорский чудотворец


  • Название статьи: Антоний, преподобный, Дымский


    Источник статьи:  

    Дата написания статьи:  {date=d-m-Y}

    Статьи, использованные при написании этой статьи:   Филарет, «Русские святые», январь, стр. 80–82. – «Словарь исторический о святых». 27–28. – «Источники русской агиографии», стр. 43–44. «Святая Русь», стр. 48. – А. Н. Муравьев, «Жития святых», январь, стр. 381–387.


    ВАЖНО: При перепечатывании или цитировании статьи, ссылка на сайт обязательна !
    html-ссылка на публикацию
    BB-ссылка на публикацию
    Прямая ссылка на публикацию
    Информация
    Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
    Поиск по материалам сайта ...
    Общероссийской общественно-государственной организации «Российское военно-историческое общество»
    Проголосуй за Рейтинг Военных Сайтов!
    Сайт Международного благотворительного фонда имени генерала А.П. Кутепова
    Книга Памяти Украины
    Музей-заповедник Бородинское поле — мемориал двух Отечественных войн, старейший в мире музей из созданных на полях сражений...